Промяна в трафика и спешни мерки за пътната безопасност в София
От утре трафикът в столицата е с нова организация. Локалното платно на един от най-натоварените булеварди – „Цариградско шосе“, ще бъде затворено заради строежа на метрото. От 6 януари се забранява влизането на превозни средства в локалното платно на „Цариградско шосе“ от кръстовището за болница „Света Анна“ до улица „Йерусалим“.
„Участъкът се затваря за около 2 години и половина заради изграждането на Линия 3 на метрото – разклонението, което е от Национална военна академия до „Младост 1“. Това ще е изграждането на последната метростанция по този клон. Ще бъде затворен локалът на „Цариградско шосе“, като това ще промени изцяло организацията на движението както в квартала, така и в градския транспорт, който минава там“, поясни Иван Николов от Столична община.
Създадена е нова връзка. Тя е между локалното и основното пътно платно на „Цариградско шосе“. Променят се и маршрутите на тролей 5, автобус 84, 184, 73.
„Около „Димитър Моллов“ е създадено ново кръстовище със светофарни уредби“, допълни Николов.Реконктрукциите ще има не само заради строежа на метрото. Започват огледи на мостовете по „Цариградско шосе“. Конкретната причина – бетонна отломка, която падна на Четвърти километър върху кола.
Инцидентът станал в час пик. Мъж пътувал с автомобил от кв. „Младост“ към центъра, при което отломката пада и чупи предното му стъкло. Като по чудо няма пострадали хора. След пробиването на предното стъкло, отломката пада на седалката до шофьора, има и пътник, който е на задната седалка. Веднага след подадения сигнал, от Столична община са разчистили и обезопасили мястото. Днес строителни специалисти обследваха съоръжението.
„Връхната конструкция на надлеза ще бъде почистена от събралия се пясък между пътните платна, за да не се задържат допълнителни количества вода. В рамките на зимния период, поради ниски температури, ще се предприемат обезопасителни дейности“, се казва в позиция на Столичната община.
Експерт по пътна безопасност смята, че е необходима системна превенция, за да се избегнат такива инциденти.
„Колкото и пъти да се случват полутрагични или изцяло трагични ситуации, манталитетът, който е в администрациите, които стопанисват пътищата, е един и същ. Със сигурност трябва да се промени начинът на работа. Органите трябва да си приоритизират инспекциите“, заяви Георги Гълъбов от Института по пътна безопасност.