Остават ли двуетажите автобуси в София?

двуетажен автобус

Поне 4 броя употребявани двуетажни автобуси с нисък под на първия етаж, три врати, климатична инсталация, система за визуална и акустична информация на пътниците и минимален еко-стандарт Евро ІV, са необходими, за да продължи тестовата експлоатация на двуетажни автобуси по излетни, експресни и крайградски линии в столицата. Това анонсираха експертите от „ИБИС техници – София“, които от месец юни разработват идеята за връщане на двуетажните автобуси по улиците на София 20 години след като последния такъв завинаги влиза в гараж.

В понеделник от 14:30 часа ще заседава Комисията по транспорт и пътна безопасност, като една от точките включва доклад за придобиване на техника за Столичен автотранспорт, внесен от общинския съветник Карлос Контрера. Една от точките по този доклад е именно закупуването на употребявани двуетажни автобуси, както и придобиването на тестовия такъв, който от месец юни вози пътници по линии Х50 и 3.

„Най-подходяща за редовна експлоатация на двуетажни автобуси е линия 3 до село Долни Пасарел, която особено в учебния период е изключително натоварена и стандартните 12 метрови китайски автобуси не са най-целесъобразното решение. Разговарях с жители на селото и общото мнение е, че трябва да се подобри услугата като се осигури достатъчен капацитет. Пасарелци припомниха, че до даването на линията на концесия преди години, по нея са се движели съчленени автобуси. След като общината я взема обраттно обаче, тук се пускат само къси 12 метрови автобуси, чиято вместимост е максимум 77 пътника. За справка, един стандартен европейски двуетажен автобус има над 80 седящи и над 40 правостоящи места, което по същество е съпоставимо с пътниковместимостта на съчленен автобус.“ разясни за NOVINI.bg Марио Евстатиев, който е експерт в транспортната комисия.

„По темата с употребяваните автобуси има обструкции, от една страна, че предлагаме придобиване на употребявана техника, от друга, с мотива, че следваме еко политика. В случая обаче, изобщо сме далеч от еко, особено предвид над 60-те автобуси със стандарт Евро ІІ, които се движат по улиците на София. Придобиването на ограничен брой двуетажни автобуси с ясен произход и сервизна история с висок еко-стандарт е възможност, част от грохналите возила да бъдат сменени и на прага на зимата да подсилим автотранспорта. Изхождайки обаче от нагласите на политиците, реших да направя опит да спася идеята, предлагайки проект за изменение на решението, в рамките на който да се закупят до 4 броя двуетажни автобуси, както и да се придобие тестовия Неоплан. С 5 автобуса, да се организира по-широко тестване на услугата и ако тя задържи интереса и покаже целесъобразност, през юни догодина да се внесе доклад с предложение за процедура за чисто нови двуетажни по примера на Берлин, който успешно разви такъв проект и достави голям брой Енвиро 500, които са сериозна техника.“ обясни още Евстатиев.

Припомняме, че от месец юни в София се движи двуетажен автобус, който може да бъде засечен по линиите до парк-музей Врана и до село Долни Пасарел. В момента, поради временно затваряне на парка, автобусът и през уикендите обслужва линията до Пасарел, която е изключително живописна и предлага интересни места за отдих, туризъм и хапване с приятели и семейство.


За нас

7DniSofia.bg e част от 7 Dni Media Group, която е най-бързо налагащата се на пазара.
В нашето портфолио са още сайтовете 7DniSport.bg, 7DniBulgaria.bg

КОНТАКТИ




Бюлетин


    Категории