Сковават София с нови радарни табла за скорост. А сега карайте пияни и дрогирани

полиция

Още 32 броя радари с табла, показващи моментната скорост на движение на водачите, ще бъдат монтирани до края на годината в София. Те ще събират и обработват статистическата информация за скоростта, с която се движат колите. Тя ще се използва за определяне на местата с концентрация на нарушители и се изпращана до КАТ, за да се повиши контрола в района.

„В работата на моя екип пътната безопасност винаги е приоритет! „, написа във фейсбук зам.- кметът по транспорт в София Кристиан Кръстев. Той отчете и най-важните задачи, които са извършени през 2022 г.

През тази година е монтирано допълнително осветление на над 300 пешеходни пресичания и пътеки, за да подобри видимостта през нощта.

Подменени са над 10 хил. метра предпазни парапети, които имат за цел да предотвратят изскачане на пешеходци по пътното платно и неправилното пресичане.

Положена е над 100 хил. кв.м. пътна маркировка, като внедрена и нова технология за полагане на маркировка на павета, чрез която се увеличава над 2 пъти експлоатационния живот на маркировката.

Изградени са и нови велоалеи по бул. “Сливница“ и бул. “Петър Дертлиев“. „Така свързваме ж.к. “Люлин“ с центъра, както и прилежащите квартали по протежението на двата булеварда“, обяснява Кръстев.

„Реализирахме обезопасителни мероприятия на над 100 локации в града, насочени към повишаване на видимостта на водачите, предотвратяване на неправилното паркиране, физическо ограничаване на скоростта и др.“, пише още в поста си зам.-кметът.

За първи път в България е въведена „Зона 30“ – с ограничение на максималната скорост на движение от 30 км/ч. Тя вече действа в карето между бул. “Витоша“- бул. “П. Славейков“- бул. “Прага“- ул. “Ген. Скобелев“ и цялата централна зона на града;

Нови програми за работа на светофарите пък вече работят на кръстовищата на бул.“Христо Ботев“ и бул.“Ал. Стамболийски“, бул. “Т. Александров“ и ул. “Пиротска“, като е обособено координирано трасе, което позволява преминаването на трасето по бул. “Христо Ботев“ от трамвайните мотриси в рамките на една светофарна фаза. Така над 80% от транспортните потоци, също са обхванати от координиращия режим на работа на светофара.

„Изготвихме и въведохме нови програми за работа на светофарните уредби – над 100 нови програми през 2022 г. – По този начин се адаптира работата на светофарните уредби на промените в трафика, текущи ремонти и генерираните от тях задръствания и преразпределения на трафика“, пише още Кръстев.

Нова организация на движението и нови програми за работа на светофарните уредби има и по цялото протежение на бул. “Тодор Александоров“ и бул. “К. Величков“ във връзка с проект за забрана на левите завои от бул. “Т. Александров“ към бул. “К. Величков“ – промяната доведе до намаляване на опашките от чакащи автомобили по бул. “К. Величков“ с над 30% в двете посоки на движение, както и намаляване на времето за преминаване през бул. “Т. Александров“.

Реорганизирано е и кръстовището на булевардите “Черни връх“ и “Джеймс Баучер“ и района около него. Там са поставени и материализирани защитни острови на пешеходната пътека при градина „Св. Мина“. Чрез реорганизацията в района намалихме, както задръстванията, така и конфликтните точки между различните транспортни потоци, а същевременно успяхме да увеличим и паркоместа в района, отчита още Кръстев.

Острови има и на кръстовището на бул. “Черни връх“ и ул. “Презвитер Козма“.