Извънредно! Столичани ликуват: София ще има ново Околовръстно до „Струма“

проект околовръстно

София ще има ново Околовръстно, което ще е продължение на Южната дъга и ще връзка с магистрала „Струма“. По поректът работят съвместно от АПИ, участъкът е от Републиканската пътна мрежа“ и Столична община. Това отговориха от Министерство на регионалното развитие и благоустройство (МРРБ) на въпросите на Столица.bg. Столичани дълго чакат новата пътна връзка от „Бъкстон“ до „Струма“ както и пробива „Западна тангента“ от Овча купел към Люлин, за да нормализира трафика и в пикови часове да няма задръствания. Живеещи в западните квартали на столицата излязоха на протест преди 10 дни.

Засега не е ясно каква ще е стойността на новия път, тъй като няма окончателен проект, но със сигурност реалното строителство няма да започне тази година. Продължава работата по идеен проект и ПУП-ове от Столична община, после АПИ ще пуска процедура по ЗОП за избор на изпълнители за поректиране, строителство и строителен надзор.

„Към момента Столична община довършва идейния проект, успоредно с който се разработват и проекти за изменение на действащите регулационни планове на засегнатите с проекта територии. Предвид несъгласието на Сдружение за Княжево с проектното решение в обхвата на кръстовището с бул. „Цар Борис III“, с цел да не се бавят устройствените процедури, обектът бе разделен на два участъка с граница при ул. „Киевска“/„Лазурна“. Двата участъка се процедират по отделно като устройствени процедури. След това подробните устройтвени планове подлежат на разглеждане и приемане от Националния експертен съвет по устройство на територията и регионалната политика /НЕСУТРП/ към Министерство на регионалното развитие и благоустройството“, отговориха от МРРБ.

От министерството заявяват, че ангажиментът на Столична община е изработването на идейния проект и на подробните устройствени планове, а на АПИ е осигуряване на технически проект за участъка, теренно обезпечаване на обекта и неговото реализиране. За този нов участък столичани слушат вече 3 години и неколкократно бе обсъждан в Комисията по транспорт и пътна безопасност към СОС. И въпреки че проектът е на АПИ топката отново е прехвърлена на Московска 33. „В проекта на инвестиционна програма на АПИ за 2022 г. е предвидено провеждането на открити процедури по ЗОП за избор на изпълнители“, успокояват от МРРБ.

Има корекция на предложения идеен проект, тъй като от АПИ са се съобразили с искането на жителите на „Княжево“ за отпадане на тунелното преминаване София – Перник. От страна на Столична община са предприети съответните действия за изменение на идейния проект и тунел в кв. „Княжево“ не е предвиден. Княженци се обявиха срещу варианта тунелът да завива наляво на кръстовището с „Цар Борис III“ и потокът от коли да излиза точно при „Свети Панталеймон“.

„В идейния проект има тунелно съоръжение с дължина около 650 м, през което ще преминава транзитният трафик в участъка между ж. к. „Бъкстон“ и кръстовището с бул. „Цар Борис III“, обясниха от МРРБ. И допълват, че техническите решения на проектите за доизграждането на Южната дъга от ж.к. „Бъкстон“ до АМ „Струма“ и за Западната тангента от кв. „Овча купел“ 2 до кв. „Люлин“ се разработват от Столична община. Към момента в Агенция „Пътна инфраструктура“ не е постъпвал проект за Западна тангента от кв. „Овча купел“ 2 към ж.к. „Люлин“, казват от МРРБ.