Как се справя държавата с войната по пътищата? Изработват 3 нови закона за шофьорите…

Магистрала път

Има ли ефект от промените в Закона за движение по пътищата, какво се прави, за да се подобри пътната безопасност, как трябва да се подобри и обучението на кандидатите за водачи коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофите Владимир Тодоров, пише novini.bg „Законът за движение по пътищата е най – промененият закон. Променян е над 70 пъти. Затова се стигна до решението, че трябва да се направят нови закони. В момента се изработват три нови закона – единият ще бъде за движението и правилата, другият ще касае обучението на водачите и третата част ще касае превозните средства.

Така че след тази голяма реформа се надяваме да имаме едно по-устойчиво законодателство, което да не бъде толкова променяно, защото в момента често се работи на парче. За десет години си отива един град като Сопот“, заяви Тодоров.

„Пътната безопасност касае всички нас. За година губим около 2 млрд. лв. заради ПТП. Представете си колко пари са това за десет години. Когато една линейка отива на катастрофа, тя загърбва примерно една родилка. Когато един човек е в реанимация, плащаме ние, когато остане инвалид за цял живот, социалната пенсия пак я плащаме всички ние. Затова този проблем касае всички нас“, категоричен е той.

„Много сериозен е проблемът с обучението на водачите“, отбеляза още Тодоров. Самият изпит се затегна вече, прави се в „Бели стаи“ и много трудно може някой да пробие системата. Но остава проблемът с кормуването. От 31 часа автошколите дават реално 10 -12 часа. Някой да е видял учебен автомобил на магистрала или в тъмната част на деня?Трябва да се борим с този сив сектор и с контрола за часовете“, каза той.

Владимир Тодоров коментира и по-високите глоби и събираемостта им. „Големият проблем в България е в отношение на събираемоостта на глобите. Законът е от 68 година и той е абсолютно остарял. Не знам защо не се намира воля да се промени. Изключително тромава е процедурата по събирането на глоби. Най – често глобите са свързани със Закона за движение по пътищата. Основният проблем не е размерът на глобите, а събираемостта. Неплащането на глоби мултиплицира поведение на безнаказаност. Ако 10 пъти направиш нарушение и нищо не ти се случва, решаваш, че си над закона. Чужденците пък, които карат през България, изобщо не плащат. Те и заради това са толкова нагли. Законът го позволява“. Относно това дали има ефект от новите автомобили на Пътна полиция, които са изключително добре оборудвани, Владимир Тодоров заяви, че Пътна полиция не може да реши проблемите. Тя може само да спомогне за пътната безопасност.

Тодоров коментира и как София се превърна в един безопасен град за пешеходците. В момента в столицата има изключително голямо намаление на загинали пешеходци и това е защото се служиха така нар. легнали полицаи и шофьорите се научиха да спират. „В провинцията обаче не е така и затова аз призовавам всички в другите населени места да вземат пример от София“, каза още Владимир Тодоров.

Председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофите коментира и така нар. пътни участъци убийци – неправилни обратни завои, виражи и други. Той съобщи, че за първи път от АПИ са се ангажирали да променят инфраструктурата на подобни места и вече това го правят. По думите му, всички подобни проблеми ще бъдат отстранени до края на годината.

Напишете коментар

Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван.