Без шанс за оцеляване! Разследващ майор разтърси с разкрития за трагедията в „Граф Игнатиево“

1

„Готова е съдебно-медицинската експертиза за авиокатастрофата, станала в „Граф Игнатиево“, при която загинаха пилоти Петко Димитров и Венцислав Дункин. Това заяви майор Христо Анчев от Военноокръжна прокуратура Пловдив, който разследва трагедията.

 

 

„Това е удар, при който са получени увреждания, несъвместими с живота„, поясни разследващият майор.

От думите му стана ясно, че загиналите пилоти не са имали шанс за оцеляване след взрива.

Според него една от версиите за случилото се е пилотска грешка, а другата е техниката да е била неизправна.

„Възможно е и от командния център да е допусната грешка. Всичко това не може да се разбере до дни“, поясни майор Анчев.

Ето какво заяви майор Христо Анчев в интервю за „Фокус„:

– Майор Анчев, какво има установено до момента по разследването? Знаем, че предадохте в Чехия черната кутия, която е била запазена, нали така?

– Не, тя не е предадена все още, тепърва ще я предаваме.

– Тук ще бъде ли разчитана тя?

– Явно не може да бъде разчетена тук, очаквам да я поискат официално днес, това трябва да го разрешим ние, защото това е веществено доказателство. И ние ще го направим. Но не е съвсем запазена, на пръв поглед изглеждаше запазена, но не чак толкова, че да може да се разчете тук, при нашите условия.

– Докъде стигна разследването, има ли някакви готови експертизи?

– Готова е само съдебно-медицинската експертиза и тя е ясна. Това е удар, при който са получени увреждания, несъвместими с живота.

А иначе техническите експертизи няма как да станат веднага. Данните от кутията ще са важни, а тепърва ще трябва да се преведат и да се чака.

– Все пак тази експертиза, съдебно-медицинската, също е важна, защото би могло да се допусне, че на пилота може да му е прилошало, например. Така, че всичко е важно, нали така?

– Да, всичко е важно, но няма как до дни да се изясни какво точно се е случило. Ще се разбере, но е необходимо време.

– Какви са вашите версии до момента?

– Едната е пилотска грешка, другата е техниката да е била неизправна. Възможно  е и от командния център да е допусната грешка. Всичко това не може да се разбере до дни.

– Втори оглед правихте ли?

– Правен е, за по-голяма сигурност. Но те резултатите от първия бяха достатъчно ясни. Огледът е само едно от действията.

– А свидетели от командния пункт разпитвани ли са вече?

– Разпитвани са местните военни от автобазата в Граф Игнатиево. Днес ще се разпитват и хора от София, разследването продължава.

– Какъв е законовият срок за него?

– Той е двумесечен, но ако не е достатъчен се удължава. Предварително не може да се каже, зависи и от чешката страна сега, за колко време ще стане разчитането, как те ще съдействат.

Очаквам днес да получа писмото, за да я изпаря. Необходимостта от изпращане е налице.

– Командите за полета са подавани от тук, нали?

– Да, полетът се ръководи оттук, от авиобазата. Това е било репетиция, а след това е трябвало да бъдат правени на авиошоуто.

– А кой дава командите, на какво ниво се правят те?

– Не ги прави директно командирът, естествено.