Зловеща версия за гръмнатия от 7-г. си син полицай: Това дете е учено да борави с оръжие
Продължава разследването на инцидента, при който 7-годишно момче застреля баща си полицай, на работното му място в Пловдив. Сред водещите версии е оставен патрон в цевта на пистолета, който детето е взело на игра, предаде БНТ.
Според оръжеен експерт, който е познавал лично загиналият полицай, оръжието е било без предпазител, защото е модел за професионалисти. И това допълнително е улеснило стрелбата. Психолози също изразиха мнение, че детето е посегнало към оръжието на игра, без реално да съзнава какво се случва.
Бойно оръжие с изключителна сила и мощен боеприпас. С идентичен пистолет оръжейният експерт Кирил Коликов, работил лично със загиналия полицай, показва, колко е лесно да се произведе изстрел.
Дори от дете. Което според него или е било обучавано да стреля. Или е взело в ръцете си пистолет с оставен патрон в цевта.
„Той няма предпазител, така че, ако има патрон в цевта, това само се натиска, само се натиска спусъка. Така, че не е изключено дори от по-малко дете да се произведе този изстрел“, каза той.
Фатален изстрел, при който 49-годишният опитен инструктор по стрелба Николай Филипов не е имал никакъв шанс.
„Това е 9 по 19 парапатрон, той е един от най-силните. Тоя калибър не е граждански, той си е много сериозен боен патрон“, обясни Коликов.
Според оръжейния експерт, ако в цевта не е имало патрон и пълнителят е бил изваден, детето не е можело да зареди и стреля, ако не е било научено на това:
„Не може без да знам какво да правя с тоя пистолет, да го заредя и да стрелям. Това дете е учено да борави с оръжие, ако не е инструктирано как се работи. Значи то е наблюдавало какви действия се предприемат, за да се зареди оръжието и да се стреля.
Най-вероятно детето не е подозирало, че оръжието е заредено и е мислело, че ще стреля на игра“ – това е предположението и на психолога Събка Дякова – Чехович, за която трагичният инцидент е тест за емоционалната интелигентност на обществото:
„Това е 7-годишно дете, което няма реалистична представа за това, което прави. Вероятно за него това е било игра, вероятно за него това е било начин то да се доближи до баща си, имайки неговият пистолет, просто гадая, но… ние е необходимо да проявим съпричастност.“
Според психолога, филмите и глобалната мрежа изкривяват представите на децата: „Чрез интернет пространството децата получават една нереалистична представа за себе си като мощ по отношение на оръжията“.
„Общественият гняв не бива да търси виновни за случилото се, това е работа на разследващите“, смята още психологът.