Николай Нанков: Правим „Дунав мост“ 3 с румънците! Необходим е

Министър Николай Нанков

„Дунав мост“ 3 ще стане в обозримо бъдеще. На 3 октомври имаме съвместно заседание на двете правителства и тогава ще обсъдим детайлите на бъдещия проект. Трети мост е необходим. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков пред Нова телевизия.

„Говорим за нов мост, за изцяло ново съоръжение. Било с изграждане с бюджетни средства от българска и румънска страна, било на база на концесия, ако бъде намерен инвеститор“, обясни той.

Министърът посочи, че според ангажиментите, които правителството има към обществото и сроковете, с които работи, 2025 година АМ „Хемус“ трябва да бъде изцяло завършена с още 250 км от София до Варна.

„Започнахме 9-те км от Ябланица до Тетевен, в момента проектираме, за да сме готови до края на годината, за още 50 км до разклона Ловеч- Плевен“, уточни Николай Нанков.

„От Варна имаме нови 16 км, за които мина обществената поръчка. Имаме готов проект и е избран изпълнител. В момента изборът на изпълнител се обжалва, но в рамките на няколко месеца ще стартираме и с тези 16 км в посока Шумен и Търговище“, обясни регионалният министър. „Обозримо в рамките на мандата 75-100 км новоизградена АМ „Хемус“ са реални“, заяви Николай Нанков.

„Останалите участъци в известна степен ще бъдат в проектна готовност. Ще бъдат проектирани или ще се строят“, каза още той.

Какви и кой ще плаща ТОЛ-таксите – зависи от тонажа. До 3.5 тона ще остана на режим винетки. Автобусите, като социална услуга – ще попадат в по-особена категория. Те ще бъдат на по-специален режим – електронна винетка. Основната тежест ще бъдат поета от големите ТИР-ове.  Това обяви в студиото на Нова ТВ регионалният министър Николай Нанков.

Възможно е ТИР-овете да започнат да се движат нощно време, защото в нощните часове ще бъдат по-ниски таксите за тях. Това ще облекчи трафика в пиковите часове на деня, посочи той.

Що се отнася до желанието на природозащитници проектът на автомагистрала „Струма“ да бъде изградена изцяло извън Кресненската дефиле, министър Нанков посочи четири аргумента, с които обоснова позицията на министерството. На първо място – факторът време. Като втора причина – тази територия се намира в сеизмична зона. Трето – трябва да се побърза с осигуряването на  сигурността от гледна точка на пътна безопасност. Не на последно място е финансовият проблем, тъй като проектът ще бъде оскъпен с 800 млн. лева.

Напишете коментар

Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван.