Само в 7DniSofia.bg

Омбудсманът се ядоса: Изпуснаха месец и създадоха хаос с инвалидните пенсии

диана ковачева

Не стана ясно защо един месец не стигна за обмяна на информацията между НОИ и РЗИ, за да се удължават автоматично телковите решения и да се изплащат съответните инвалидни пенсии. Все пак това беше прието накрая на последния парламент и обнародвано на 25 януари. Машината трябваше да се задейства, а не да се прекъсва плащането и да се създава хаос.

Това каза за „Денят започва“ по БНТ националният омбудсман Диана Ковачева. Според нея хората поне трябваше да бъдат информирани – за повечето от тях тези пенсии са единственият доход и не могат да чакат месец-два, за да им бъдат изплатени накуп.

Очаквам проверката на топломерите – през м.г. стана ясно, че 70% от уредите са с изтекъл срок на валидност. Трябва да се установи дали са верни показанията им и дали „Топлофикация“ си изпълнява задълженията да поддържа тези уреди редовни, обясни Ковачева.

Според омбудсмана мобилните оператори имат право да индексират цените си, но от морална гледна точка 15,3% е голямо увеличение, миналата година беше 3%. Държавата ги подпомага заради цените на тока и техните такси са намалени наполовина, а тези такси са за инвестиции. Ковачева каза, че е сезирала регулаторните органи за това дали има картел между трите телекома у нас, защото вдигат цените на мобилните услуги в един момент и еднакво.