Само в 7DniSofia.bg

Ангелкова попиля ресторантьора одрал клиенти с 20 лв. такса „стол“! Той: Ами ние правим бизнес…

Николина Ангелкова

Скандалът с нелепата история „празен стол“, който се разрази след сигнал на възмутени клиенти, намери своето продължение в тазсутрешните телевизионни блокове. Пред Нова телевизия Тони Матеев, собственик на заведението, придобило печална слава от вчера, заяви, че за пръв път прилагал тази „лоша практика“ – да калкулира такса „празен стол“ на клиенти, които били по-малко от резервираните предварително места.

Според росторантьора реакцията била в отговор на агресивното поведение на компанията, която имала претенции и недоволствала от обслужването.

 „Проверката на НАП е констатирала, че работим коректно спрямо българсото законодателство. Ние предоставяме две бележки, проверявани сме често в този активен сезон. Отговаряме на всички критерии“, заяви ресторантьорът.

На упрек, че са се държали изключително арогантно, управителят заяви, че това е неточна интерпретация. „Лошото отношение беше към нас. Ние имаме меню, ние продаваме цялостно изживяване. Ние правим бизнес. Снощи също се радвахме на пълен ресторант. Нашите клиенти, котио ни посещават, знаят какво отговаря на истината. Когато един ресторант има гости, а дадена група смущава присъствието на на останалите гости, нашата работа е да осигурим спокойствието им“, заяви управителят.

„Сервитьорът е младо момче и той отказа да ги обслужи. Моето мнение е, че не бяхме предупредени, че гостите ще бъдат по-малко“, настоя на своята версия ресторантьорът, който изтъкна, че има 20-годишен стаж в бранша.

„Това е лоша ресторантска практика със запазените столове. Сгреших, не се оправдаваме. Но е коректно от двете страни, когато дойдете по-малко хора, да ни уведомите“.

От своя страна министър Николина Ангелкова заяви, че е абсолютно недопустимо да има такса „празен стол“. „Ние още снощи по изрично разпореждане на премиера направихме пълна проверка. Като цяло услугите отговарят на двете звезди, които заведението има. Но категоризацията е на името на друг ресторант, промяната е заявена на 12 юли. Кметът на общината трябва да изпълни задълженията си по закон, за да може ресторантът да се впише в националния туристически регистър. За мен е абсолютно недопустимо да има такса „празен стол“. Това е категорично недопустимо!“, заяви министърът на туризма.

„Искрено искам да вярвам, че това е единствен случай. И призовавам хората да реагират, защото това е изключително лоша практика за имиджа на българския туризъм“, подчерта Ангелкова и заяви, че при подобни прояви може да се прибегне и до закриване на заведения.

Димитър Маргаритов от Комисията за защита на потребителите заяви, че въпросното заведение ще бъде санкционирано: „Никой не може да принуждава клиентите да плащат за такава измислена услуга“, бе категоричен Маргаритов.

Напишете коментар

Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван.