ГЪРМИ СКАНДАЛ: Ще падне ли главата на Рашков, след като допусна автобуса-ковчег на наша територия без лиценз

payimage-511365

Голям скандал гърми с българското Министерство на вътрешните работи и нейните ръководители, след като стана ясно, че автобусът, който вчера погреба 45 души от Северна Македония на магистрала „Струма“, не е бил лицензиран и не е фигурирал в базата данни на местното Министерство на транспорта.

Снощи министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски потвърди информацията, че автобусът на „Беса транс“, в който загинаха 45 души на магистралата у нас във вторник, не е подаден на компетентните институции в страната, пише македонският „Вечер“.

Македонското министерство на транспорта и съобщенията започва процедура по отнемането на разрешителното на „Беса Транс“, чиято собственост е превозното средство.

По данни на МВР автобусът на „Беса транс“ е минал технически преглед през октомври тази година, каза министър Спасовски.

Министерството на транспорта и съобщенията в западната ни съседка все още анализира документацията на превозвача „Беса транс“, неговите автобуси и регистрираните професионални шофьори. Данните до момента показват, че изгорелият автобус изобщо не е подаден от собственика и не фигурира в системата на министерството. Собственикът на агенцията не е получил лиценз за това превозно средство, а автобусът изобщо не е в базата данни на Министерството.

Все още се проверява дали двамата шофьори, управлявали автобуса, са имали удостоверение и дали са регистрирани от собственика на агенцията. Процедурата се усложнява от факта, че все още не са известни имената на всички загинали при трагедията, разиграла се във вторник сутринта на магистрала „Струма“.

Фирма „Беса Транс” има лиценз за международен превоз на пътници от 2018г. Според законите на Република Северна Македония всяка фирма, която извършва международен транспорт, е длъжна да отчита превозните средства, които ще пътуват, както и професионалните шофьори, които ще управляват тези превозни средства. Конкретният автобус, в който е станала трагедията, изобщо не се съобщава в тяхната база данни.

По първоначална информация автобусът е нов и се движи през последните три години.

Държавната транспортна инспекция в Северна Македония пък е агенцията, която отговаря за контрола на превозвачите, които трябва да извършват редовен и извънреден контрол, да проверяват дали превозвачите отговарят на условията и дали имат лиценз. Директорът на Инспектората Руфат Хюсейни все още не е коментирал темата, за да обясни дали е контролирал автобуса на Беса Транс. Хюсейни каза пред МИА във вторник, че Държавната транспортна инспекция е повдигнала четири наказателни обвинения срещу превозвача Беса Транс тази година за нарушаване на протоколите за Covid-19 за обществен пътнически транспорт.

Разследването трябва да покаже и как автобусът е преминавал междудържавните граници, ако не е имал регистриран лиценз.

Мълчание запазват и българските власти, които все още не са казали какви документи е представил шофьорът на автобуса при влизане на наша територия. Ако автобусът не е бил лицензиран, то най-вероятно се е движил с фалшиви документи, които не са установени от българските власти.

Ако е налице такава хипотеза, отговорността трябва да поемат всички ръководители по веригата, като се зпочне от началника на Главна дирекция „Гранична полиция“, мине се през главния секретар на МВР и се стигне до МВР министърът Бойко Рашков.

Върху Бойко Рашков и екипа му тегнат и други съмнения, свързани с разрешението на автобуса-ковчег да се движи след 21.00 часа

българско време. Припомняме, че по зкаон, когато има превоз на деца на българска територия, то автобусите не трябва да се движат в часовия диапазон между 21.00 часа и 06.00 часа. И въпреки че най-вероятно ще се приеме хипотезата, че въпросният автобус не е извършвал организиран превоз на деца, остават съмненията, че след като в авотбуса е имало голяма група деца, то той е трябвало да бъде спрян от граничните властти и да не се движи в нощните часове.

Припомняме, че след тежкия инцидент в ранните часове вчера с автобуса в България 45 души загинаха, а други 7 бяха ранени.