Внимание: Измамници завъртяха коварна схема с името на „Кауфланд“

магазин

Измамници създават фалшиви профили в социалните мрежи на веригата хипермаркети „Кауфланд“. Схемата е проста, изпипана и добре позната, пише Марица бг.

Не неистинските страници във Фейсбук и Инстаграм се организират сфалшиви игри и томболи. Хората се хващат на въдицата и участват, после споделят с приятели и така измамата придобива гигантски измерения.

След това измамниците уж провеждат томбола с награди, но „печеливши“ се оказват всички участвали.

На лично съобщение всеки един получава честитка, че е изтеглен като големия победител. Тъй като наградата е над 100 лв., той трябва да сподели освен имената и точния си адрес, също така и ЕГН-то.

Развълнуваните печеливши изпращат нужната информация, след което биват блокирани. Чак тогава осъзнават, че има нещо нередно и че безплатен обяд няма.

Така за броени часове измамниците могат да съберат личните данни на хиляди наивници. Сред „печелившите“ са и много пловдивчани.

Мнозина са се вързали, но някои са се усъмнили и са се поразровили, за да установят, че всъщност въпросната страница на хипермаркета е фалшива.
От ръководството на веригата отправиха предупреждение към своите потребители и последователи в социалните мрежи във връзка с измамата. Ето какво гласи то:

„Уважаеми потребители, отново искаме да ви информираме за появили се във Facebook и Instagram неофициални страници, използващи вариации на името „Kaufland“.

Молим да имате предвид, че страниците, съответно публикуваните от тях постове за игри с награди, не са създадени, публикувани и не се администрират и/или организират от Kaufland България. Изключения правят игри, които реализираме с партньори в техните официални страници.

Екипът ни непрекъснато сигнализира и изисква изтриването на страници, спекулиращи с името Kaufland, от Facebook. Съветваме всички потребители да не предоставят своите лични данни и ви уверяваме че, Kaufland България спазва изискванията на Общия регламент за защита на данните (GDPR), поради което не допуска разкриването на персонална информация, включително лични данни, в публичното пространство, доколкото е администратор и автор на конкретни страници и публикации.

Подчертаваме, че настоящата корпоративна страница е единственият официален профил на компанията във Facebook“.