Дистанционното обучение е задълбочило образователните неравенства

николай денков

Дистанционното обучение е задълбочило образователните неравенства и е повишило риска от отпадане на ученици от системата на образованието. Това заяви ресорният министър Николай Денков.

Най-негативно се е отразило онлайн обучението на резултатите от изпита след 7-и клас по математика. 50% от учениците са получили оценка между слаб 2 и среден 3.

По български език и литература резултатите са по-високи, уточни Денков. 21% от учениците са оценени между слаб 2 и среден 3. През последните 10 години училище напускат между 12 и 14% от децата.

„Над 20% от явилите се на националното външно оценяване не се справят нито с изпита по български език и литература, нито с изпита по математика. Ето нова наричаме риск от отпадане“, коментира министър Денков пред БНР.

Нужда от електронни устройства за дистанционно обучение, имат близо 44 хиляди ученици, показват данните от анализа на Министерството на образованието и науката.

През новата учебна година ще настояват за присъствено обучение, доколкото е възможно. Освен неравен достъп на всички до електронни устройства, проблем при електронното обучение е бил и достъпът до интернет.

Малко над 43% от децата в градовете са имали интернет връзка, но в селата процентът пада под 12%. Анализът отчита и ръст на неизвинените отсъствия със 70%. Всеки втори учител казва, че част от учениците често не са присъствали докрай в онлайн часовете, а всеки трети е имал редовно отсъстващи ученици. Това е една от причините, поради която от Министерството на образованието държат на присъствена форма на обучение, а дистанционно ако се налага. Според статистиката ваксинираните учители са около 40%. Въпреки това ваксинацията за учители няма да бъде задължителна, поясниха още от образователното ведомство.