Невероятно: Ограниченията на пътя убиват хора?

Камери полиция

Ограниченията за намаление на скоростта всъщност са основна причина за повечето челни катастрофи, завършили със смърт.

Статистиката сочи, че повечето катастрофи стават веднага след участъците, в които има ограничение на скоростта и шофьорите знаят, че там има камери.

Явно за българина да кара с 50 км/час е прекалено бавна скорост и изнервен от това нещо, за да навакса, той натиска здраво педала, веднага след знака за ограничение.

Данните на КАТ сочат че почти всички челни катастрофи са в много голяма близост до табелката, показваща край на ограничението.

Като проблем на пътната инфраструктура експертите определят и наличието на прекалено много пътни знаци, които понякога били така нагъчкани един до друг, че оставали неразпознаваеми за по-младите и неопитни шофьори.

Прави впечатление, че напоследък има промяна в смъртните участъци с тежки трагедии.

Например по черноморския път южно от Бургас вече стават значително по-малко катастрофи. Това означава, че все пак шофьорите имат информация кои пътища са опасни и карат по-предпазливо по тях.

Девет са най-опасните пътните участъци в България, в които има най-голяма концентрация на катастрофи с убити и ранени.

Данните, изготвени от пътна полиция, обхващат периода за последните пет години и показват устойчивост на тенденцията.

Три от деветте опасни участъка са на пътя Русе-Маказа, който е с дължина 261 км, показва анализът.

Първият опасен участък е между Русе и Бяла, където на разстояние от 50 км има 7 места с концентрация на пътнотранспортни произшествия.

Между Велико Търново и Дебелец е другата инфарктна точка за шофьорите. Третият най-опасен участък е по същия главен път между Казанлък и Стара Загора.
Един от участъците с най-много катастрофи у нас е Кресненското дефиле по пътя Видин – Кулата. Там има още един рисков участък за шофьорите – при разклона за Драгичево и Рударци.

С голяма концентрация на ПТП е пътният възел при с. Български извор на пътя София – Велико Търново.

Най-опасният участък по главния път на Дуранкулак – Малко Търново е на входа за Варна откъм Златни пясъци. Сред рисковите отсечки от София до Варна е проходът Боаза край Търговище, където е отчетена повишена концентрация на катастрофи с жертви.
Деветият опасен участък е по второкласния път между Прохода на републиката и Гурково.