Опасения: Ценова война и бум на жалбите към туроператорите

Море почивка

Засилване на жалбите срещу туроператорите заради пропаднали екскурзии в чужбина очакват от Асоциация „Активни потребители“. В средата на май изтече срокът, в който компаниите могат да задържат парите на клиентите за неосъществени пътувания.

Съветът на експертите е, ако планираме пътуване зад граница, независимо дали го организираме индивидуално или чрез фирма, да следим непрекъснато променящата се обстановка.

Ако решим да пътуваме зад граница, задължително трябва да следим сайта на Министерството на външните работи за промени в конкретната държава и за режима. Сертификатът, че сме ваксинирани в България, отваря много врати, но не всички.

Много държави все още изискват и предварителна регистрация.

Също така трябва и много внимателно да избираме вида билет, с който пътуваме, тъй като наистина някои еврокомпании предлагат много гъвкави условия, докато други не го правят.

При резервациите за настаняване важи същият принцип – някои резервации може да бъдат с невъзвръщаема стойност и фактически ние трябва внимателно да четем – да не се изкушаваме от по-ниската цена, защото обикновено оферти за настаняване, когато са на много атрактивна цена, са такива, именно защото няма възможност за смяна на датата.

Внимателно трябва да се запознаем и със застрахователните продукти, които купуваме за престоя си в чужбина, защото може да се окаже, че евентуално заразяване с Covid-19 или карантина в чужбина, не е покрит риск, предупреждават браншовиците.

Точно поради този факт се очаква увеличение броя на жалбите към туроператорите. Започват да изтичат отсрочките с т.нар. ваучери за неосъществените пътувания още от миналата година насам и има надежда туроператорите са предвидили тази ситуация и че ще могат да се справят с нея.

Летният сезон по Северното Черноморие беше открит с малък брой български туристи, а чуждестранните гости на практика почти отсъстват.

От бранша се надяват да привлекат максимален брой туристи, а ценовата политика е един от решаващите фактори. Именно затова, въпреки загубите, в курортните комплекси не предвиждат увеличение на цените на услугите си.

„Албена” за трета поредна година е със същите цени. Предлагаме само нощувка, предлагаме също така нощувка, закуска и вечеря, предлагаме и „all inclusive“, заяви Христо Пенев – зам.-директор на комплекс „Албена”.

В курорта „Златни пясъци” цените за нощувка започват от 30 лв., но там се опасяват от ценова война между хотелите.

„Всеки хотел си води собствена ценова политика. Войната е опасна, защото висококатегорийните хотели няма да могат да си покрият разходите”, обясни Станислав Стоянов, зам.-председател на Съюза на хотелиерите в курорта.

В по-малките места за настаняване, като къщите за гости, не се предвижда увеличение на цените. За предстоящия летен сезон ще разчитат основно на български туристи.

А голяма част от заведенията също ще задържат цените. По крайбрежната алея във Варна, например, посрещат летния сезон без промяна, но се надяват на повече клиенти.

„Силно се надяваме да няма отлив на туристи и като цяло да има някакво по-голямо раздвижване в сравнение с миналата година”, каза Свилена Георгиева, отговорник търговска зала в заведение.

В курортите обаче много от заведенията за хранене извън хотелските комплекси все още не са отворени. В „Албена” дори и малкото отворени заведения ще запазят цените си, въпреки сложната ситуация.

Остава и въпросът с цената на чадърите и шезлонгите, за туристите, които не са гости на хотелските комплекси. В някои от курортите все още очакват отговор.

Lupa.bg