Само в 7DniSofia.bg

Писателят Христо Стоянов за Тошко Африкански: Вече и от магистрали разбира, а единствено за стъргалка за обувки става

Тошко-Йорданов-scaled

Това момче разбира вече и от магистрали. Дори започна да прави публична ревизия на цената на магистралите, построени от ГЕРБ. Това написа във Фейсбук по адрес на човека, който ръководи партията на Слави – Тошко Йорданов, писателят Христо Стоянов.

Повод за написаното стана гостуването на Йорданов в „Панорама“ и заканата му, че от партията на Слави, щели да изчегъртат всичко,направено от ГЕРБ.

Цената на една магистрала в България е 60 млн. “ лв.. Същата фирма, която строи магистралата в България в Сърбия я строи за 10 млн. лв.“. Как да обясниш на бъдещия геодезист и пътен инженер, че пресеченият терен в България – точно трябва да се каже, планинският терен в България – няма нищо общо с пресечения равнинен терен в Сърбия“, пита още Стоянов.

„И, въобще, Тошко, пич, ти си нещо, което толкова добре липсва досега. И единственото, за което ставаш е стъргалка за обувки, та когато някой тръгне да се качва на магистралата, да си почисти ботушите от калта“, завършва Христо Стоянов мнението си за Тошко Африкански.

А ето и цялия пост на Христо Стоянов в социална мрежа:

 

Това момче разбира вече и от магистрали. Дори започна да прави публична ревизия на цената на магистралите, построени от ГЕРБ.

 

„Цената на една магистрала в България е 60 млн. лв.. Същата фирма, която строи магистралата в България в Сърбия я строи за 10 млн. лв.“ Как да обясниш на бъдещия геодезист и пътен инженер, че пресеченият терен в България – точно трябва да се каже, планинският терен в България – няма нищо общо с пресечения равнинен терен в Сърбия.

Ако се продължи малко по-нататък в Унгарската пуста същата фирма би могла да строи и за 2-3 млн. евро, защото подготвителните работи за магистралата е се сведат до нула – свеждайки цената до нула искам да кажа, че не визирам Тошко Йорданов и интелектуалният му капацитет, просто такова число се появи. (И при вас, уж сценарий от три страници, но този, в който Вие вкарвате повече цинизми, който звучи като за решето от червени точки, струва повече, нали, пичага?)…

Служих 2 години в ЖП войски и строихме ЖП-линии. Огромна е разликата и бързината при поставяне на релсов път на равна, непресечена местност. И разликата, когато се появеше дори една малка вада, поточе, пресичащо пътя. Там отводнителните дейности, изсипването на бетон и баластра, мостовото съоръжение от някакви си няколко метра, но с подстъпи и укрепване струва десетки пъти повече от поставяне на нормален релсов път. И струва десетки пъти повече. Трябва ли да се обяснява на лаик (дано не е обидна тази дума, характеризираща Тошко Йорданов и като пътен строител, и като политик)…

Пич, (диал. Израстък, издънка от стъблото на ОВОЩНО ДЪРВо или лоза; филиз, младочка.) това определение повече ти отива, тъй като ти влизаш в политиката като издънка, която не дава плод – което за твърде дългия ти спрямо опита и професионалната ти пригодност в Парламента, успя да докажеш.

Поетът Николай Кънчев, и за когото не можеш да знаеш, защото той никога не е писал или превеждал чалга, обичаше да казва: „Не се намесвай когато се ритат атовете“… По-добре за ритуала е да има добра публика, нежели непригодни кончета. Не си от атовете. Поне бъди добра публика. И не давай акъл на атовете как да ритат, защото могат да ти покажат. Пък и неморално е човекът, който ти е дал хляб в ръцете, да се опитваш да го учиш как се меси хляб

Имайки предвид целия ти професионален опит на момче на повикване (чунким си работил нещо друго в живота си, освен обслужващ персонал) просто ми е трудно да разбера без насмешка високомерието, с което се появяваш в „Панорама“. Липсва ти опита за това предаване, рутината.

И, въобще, Тошко, пич, ти си нещо, което толкова добре липсва досега. И единственото, за което ставаш е стъргалка за обувки, та когато някой тръгне да се качва на магистралата, да си почисти ботушите от калта…