Разкриха какво е състоянието на бордния инженер от катастрофиралия хеликоптер! Най-опасна за него остава белодробната травма, какво ще…

11

Раненият борден инженер Алексей Каменов, който се възстановява във ВМА, е в стабилно състояние, но по последната информация, която имаме най-опасна за него остава белодробната травма. Това заяви по НОВА бригаден генерал Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС и експерт по вертолетна авиация.

„Той е в съзнание, но все още кислородозависим“, посочи Мирчев. По думите му две са вероятните причини за инцидента с падналия край Пловдив хеликоптер Ми-17, при който загинаха двама пилоти. „Или технически проблем, свързан с опашния винт, или допусната грешка от страна на пилотите. Засега обаче всичко е в сферата на догадките“, каза Мирчев.

Назначената Военна комисия не е приключила своето разследване все още и причините остават неясни, обясни той. Появиха се съмнение и в изправността на военно-транспортния хеликоптера Ми-17. „Тази машина е била ремонтирана.

Поддържа се според възможностите ни, защото имаме ограничени ресурси“, обясни Мирчев. „Единствено комисията има достъп до черната кутия в нея и все още нямаме данни какво е показала тя”, поясни ген. Мирчев. Той допълни още, че армията е една от най-реформираните в държавата и състоянието на авиацията е на санитарния минимум.

Бригаден генерал Петьо Мирчев се съгласи с това, че летателните часове на пилотите са твърде малко. „Вярно е, че спрямо стандартите на НАТО, България изостава много. Търсим възможност да намалим влиянието на тези рискове”, поясни той.

 

Военен хеликоптер Ми-17 с трима души екипаж падна снощи около 20.30 часа край Пловдив.На място загинаха двамата пилоти. Третият член на екипажа – бордният инженер, бе настанен в стабилно състояние в УМБАЛ „Св. Георги“ в Пловдив с фрактури на глезена и на ребрата. Двамата пилоти, които загинаха при падането на хеликоптер  край Пловдив, бяха повишени в звание посмъртно със заповед на военния министър. Инцидентът стана близо до авиобаза „Крумово” по време на тренировъчен полет. Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 м., а задачата е била спасителна акция.

Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи. Според свидетели машината се завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата. Хеликоптерът е минал през основен ремонт в „ТЕРЕМ – Летец“ през 2016 г. Приет е на въоръжение през октомври 1989 г. Никой от предишните екипажи, летели с него същият ден, не е съобщил за технически проблеми. Упражнението е било рутинно.

Напишете коментар

Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван.