Само в 7DniSofia.bg

Възникнаха много версии около катастрофата с военния хеликоптер! Техническа неизправност, човешка грешка или…

Военен хеликоптер

И човешка грешка може да е причина за катастрофата с военния хеликоптер край Пловдив. Властите разследват и тази версия, обяви пред NOVA командирът на поделението в Крумово. Така версиите стават три – техническа неизправност, грешка на пилота и лошо време. Черната кутия вече е иззета, а днес имаше нов оглед на машината, предаде НОВА.

Срещнахме Ви с капитан Неделчев в деня на храбростта. Отдаден на армията и готов да изпълни най-важния дълг – да поведе парада с петметровия флаг и хеликоптер МИ-17. Месец по- късно  се случи инцидентът. Заедно със Стоян Неделчев загина капитан Пламен Пантилеев. Работи се по няколко версии, сред които техническа неизправност.

„Това е една от версиите, но има още 2. Разглежда се, пилотска грешка и влияние на външни условия”, обясни ген. Димитър Иванов, началникът на авиобазата „Крумово”.

Последният ремонт на военната машина е бил в завода „ТЕРЕМ-Летец”.

„Всяка авиационна катастрофа е изключително тежко събитие, неприятно. Най-важото изключително сложно за анализ”, заяви Валерий Владинов, управител на “ТЕРЕМ-Летец“ ЕООД.

През 2016 година, по план машината влиза за основна проверка. Работата продължава 9 месеца.

„Излиза от завода през декември 2016 г. В пълна изправност, с отлични показатели, след облитането и проверката на пилотите. Като офицер от армията, 10 години работа във ВВС, мога да кажа, че всяко заключение в аванс е грешка”, коментира Валерий Владинов, управител на “ТЕРЕМ – Летец“ ЕООД.

За да няма грешки, държавата работи по всички възможни варианти. Вече е иззета и черната кутия. По неофициална информация огледите на място са показали, че машината е работила до последния момент.

„Работим при остър недостиг на финансови средства, постоянно се чувства недостиг на резервни части, особено при руската техника. Убийствено е, разбира се, летим на санитарния минимум”, каза Димитър Иванов, началник на авиобаза „Крумово”.

„Това е срамно, срамно е пилоти, на които се разчита да спасяват да имат по 17-20 часа от началото на годината и това трябва да се чуе от факторите, които управляват страната”,коментира о.з. генерал Спас Спасов, председател на Фондация „Български ВВС”.

Преди трагедията, същия ден, вертлетът е имал други четири полета. Изпълнил е учебна задача край полигона в Црънча, в която са участвали и Специалните сили. На машината са летели и други екипажи, които също не са докладвали за технически проблем.

„Човешката грешка не е за изключване, но самият факт, че става в една спокойна обстановка, при спокоен полет, няма ситуация, която да изисква висока квалицикация, трябва да се вземе под внимание”, коментира Милен Михов, член на комисията по отбрана, Ообединените патриоти.

Първите резултати от разследването, трябва да станат ясни най-късно до месец.