Само в 7DniSofia.bg

Не се лъжете! Разкриха похватите, с които супермаркетите подсъзнателно ни карат да харчим повече

пари

Едва ли е тайна за някого, че магазините използват определени похвати, чрез които ни карат да пръскаме повече пари. И макар да сме наясно поне с някои от тях, пак падаме в капана им, защото ни влияят на подсъзнателно ниво.

За да не прекалявате твърде много с пазаруването, запознайте се с триковете на големите супермаркети, представени от „Бизнес Инсайдър“.

1. Поставят близка крайна дата на промоция. Така клиентите бързат да не я изпуснат и понякога купуват повече от необходимото.

2. Посрещат ни с големи колички. Всеки си взима количка на влизане в магазина, а големината ѝ ни подканя да я напълним.

3. Цветните продукти (например плодовете) са в началото – многото цветове подобряват настроението ни и ни карат да харчим повече.

4. Основни стоки като хляб и мляко често са по-далече от входовете. Идеята е, че докато минете през целия магазин, за да стигнете до тях, все ще си харесате и нещо друго.

5. Пускат бавна музика. Тя отпуска клиентите и ги кара да прекарат повече време в магазина, съответно и да купят повече неща.

6. На касите има редица дребни изкушения. В края на пазаруването самоконтролът на човек вече е отслабен и е по-вероятно той да посегне за нещо сладичко.

7. Цената никога не е закръглена. Няма да е 2 лева, а ще бъде 1,99 лв. По този начин в съзнанието на клиента се запечатва числото 1, а не числото 2, макар да е по-близкото.

Напишете коментар

Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван.