Наглостта на ЧЕЗ няма граници! Изгавриха се със столична община, за да прикрият стари гафове…

крадци ток цигани

Наглостта на ЧЕЗ няма граници! След зловещата авария в четвъртък, която остави на тъмно близо 7 часа шест квартала на София и десетки хиляди жители, вместо да се извини, хвърли вината на Центъра за Градска мобилност към Столичната община.

Несъгласувани с нас изкопни дейности по поставяне на антипаркинг колчета разкъсаха кабел средно напрежение, собственост на „ЧЕЗ Разпределение България“, на ул. „Добромир Хриз“ в София. Това заяви Васил Василев от „ЧЕЗ Разпределение България“ пред агенция „Фокус“. Според него аварийните екипи действали светкавично, техен автомобил- лаборатория намерил повредата и отстранил голяма част от аварията 40 минути след подадения сигнал. Изказването на Василев е много далеч от истината.

От официалният сайт на ЧЕЗ може да се проследи как се увеличаваше, а не намаляваше броят на засегнатите абонати в продължение на кошмарните 7 часа без ток. Хиляди домове угаснаха в нощта, светофарите на Орлов мост спряха, камерите също. През всичките тези часове диспечерският пункт даваше подвеждащи данни за часовете на отстраняване на аварията. Това допълнително изнерви столичани, които само за час пускаха 700 жалби.

Официалната позиция на ЧЕЗ е направо смешна. Някои забил колче в тротоара, станала беля, дошли екипите, но не можели да я отстранят – имало паркирали коли, които нямало как да вдигнат с часове. Има ли някой столичанин, който може да приеме на сериозно аргумент, че екипите на дружеството с часове не могат да вдигнат три автомобила, под които е аварията, при положение, че паяците кръжат навсякъде?

„ЧЕЗ няма вина, въпреки че хората остават с впечатление, че ние сме виновни“, шокиращо обявиха вчера нейните шефове. Те се оплакаха, че нямат контрол върху работата на други институции и фирми, дори това да застрашава комфорта на клиентите им.
Позицията на ЧЕЗ издава безпокойство и с нея се опитват да скрият проблемите на дружеството, коментираха нейни бивши шефове.

Очевидно предвид предстоящата продажба, контролът върху екипите е занижен, а инвестиционната програма – замразена. В очакване на новия собственик, ЧЕЗ се опитва да се освободи от отговорност и да прехвърли вината върху друг. „Още миналата седмица изпратихме писмо до Столична община, за да ги предупредим, че невнимателното поставяне на колчета излага на риск подземните кабели и сигурността на електрозахранването“, каза Василев.

 

Центърът за градска мобилност обаче остро критикува ЧЕЗ в своя позиция. Техни експерти заявиха, че причина за аварията е грубо нарушение от енергийната фирма на норматива за дълбочина на кабелите.
„Ние поставяме колчетата на 30 сантиметра, макар че по норматив можем да ги поставяме на 50 см. Кабелите, които се поставят от доставчика на електроенергия, трябва да бъдат най-малко на 70 см от повърхността. Това е причината да бъде засегнат кабел на ЧЕЗ“, обясниха от столичната компанията. Тъй като ЧЕС нямала ресурс да смени дълбочината на кабелите, те поискали от общината да слага кашпи вместо колчета там, където можело да стане нова беля.
От срещата с представители на ЧЕЗ стана ясно категорично, че кабелите на електропреносната мрежа не са поставени по норматив, твърдят от ЦГМ.
Проверка по случая вчера бе поискана от ЧЕЗ и от регулатора КВЕР. Според нейни шефове среща с ръковоството на ЧЕЗ е предвидена още за началото на следващата седмица, където енергийното дружество ще дава обяснения за зачестилите аварии и има ли изпълнение на инвестиционната си политика, най-вече по отношение на смяната на кабели