Само в 7DniSofia.bg

Боршош харчил пари и със задника си! Дал над 50 000 лева, за да излязат две интервюта с него!

7 Dni Sofia10.07.201715110
мирослав боршош

Огромни суме е пръскал шефът на НДК Мирослав Боршош за имиджа си. Както ПИК съобщи в петък, той е дал над 30 хил. лв., за да изгрее на корицата на списание „Форбс“. В последствие лъснаха и други шокиращи суми.

С платените от НДК общо около 1,3 млн. лева на медии за пиар и реклама се виждат прелюбопитни неща. Например през март 2016 г. са платени 20 000 лева на „Биг 5” ООД. Става дума за едноименния сайт big5.bg. Обяснението е „Цялостна пиар дейност и отразяване на събития на НДК в интернет сайтове”.

Има още един договор за 12 000 лв. от септември 2016 г. към фирма „Бул транс ойл” ООД за „Пиар дейности по публикации на рекламни текстове в сайта big5.bg и afish.bg”, пише „е-вестник“.

Като разрови човек с Гугъл въпросния сайт big5.bg, ще намери само 2-3 информации, в които се споменава НДК., допълва сайтът и дава пример:

„Сашо Диков пее на крака на концерта на Глория в НДК”

„Обяснение в любов върху опасния паметник пред НДК: Обичам те, Лора!”

„Засилват полицейското присъствие около НДК”

А, има и едно интервю с директора – „Мирослав Боршош пред BIG5: Още не сме отворили ценовите оферти за ремонта на НДК”

И за едно интервю ли са платени към 30 000 лева? Прокуратурата има богат материал за разследване в раздаваните пари от директора Боршош.

На сайта „Площад „Славейков“ са платени общо 14 300 лв. на три пъти за две години. Това е сайт за култура и в него естествено могат да се намерят статии за събития в НДК. Но повече сайтът впечатлява с пламенната си защита на уволнения директор Боршош и пиар дописките за него. За това ли трябва да се плаща с държавни пари?

На още един сайт – investor.bg – през януари 2016 г. НДК е платило 17 952 лв. за „Рекламни услуги и пиар публикации на събития на НДК”. С търсачката не се откриват много материали за НДК, освен елементарни информации:

„В НДК ще бъде създаден нов театър през март”

„НДК ще има денонощна библиотека и книжарница”

„Започва масово почистване на НДК”

Е, разбира се, отново има интервю – „Мирослав Боршош: Има риск да България да организира слабо председателство на ЕС”. Разбира се, държавата трябва да отпусне още пари за НДК.

Прокуратурата може да изчисли колко струва една публикация в „Инвестор”. Като и да ги брои, да прибави и сегашните 4-5 за уволнението на Боршош, пак няма да паднат под 1500 лв. за една публикация.

Раздадените държавни пари за частни сайтове са нищо пред платените на телевизии. На Би Ти Ви общо 258 000 лева, платени на два пъти през 2015 г. През 2016 – нищо. Голяма реклама трябва да е паднала на събития в НДК.Сигурно са фактурирани и всякакъв род гостувания в едно или друго студио или репортажи в новините. Това е рекламен бюджет за голяма фирма за козметика или ракия. НДК направо се нарежда сред най-големите рекламодатели на телевизиите. Плюс още 48 000 платени на БНТ – на два пъти през 2015 и 2016 г.

Има договори за 24 000 лв. за публикации в списание „Premium Lifestyle” и още 24 000 лв. на сп. „Sofia Info Guide” – все прочути български списания. Второто пък е за събитията в София, които така или иначе трябва да публикува. Що да не му и платят за това. Както НДК е платил и на „Програмата” 15 000 лв.

И т. н. всеки договор може да озадачи човек, който се занимава с медии. 62 000 лв. за вестник на НДК. 65 000 лв. за изработване на сайт на НДК. Всяка фирма за уеб дизайн, като разгледа сайта на НДК, ще съжали, че не е била тя избраната за такава работа. Частни фирми си поръчват сайтове с такава сложност за не повече от 10-ина хил. лева.

Има и плащане от 19 000 лева на едноличната фирма „Ем енд Марк” за поддържане на профил на НДК в социалните мрежи.

loading...

Напишете коментар

Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани със *

loading...